maanantai 10. helmikuuta 2020

Tukholman huonekalumessut - Matka tukholmaan 5.-7.2.2020

Heisulivei kaikki kamut.

Koulun käymiseenhän kuuluu se, että käydään erilaisilla "pienillä" retkillä. Tähän mennessä olemme käyneet mm. Fiskarssissa sekä taidemuseo Veturitallissa. Tällä kertaa teimme "pienen" reissun Tukholmaan, juuri aivan, luit aivan oikein, Tukholmaan. Tämä reissu ei ollutkaan mikään ihna pieni, vaan se kesti jopa KOLME päivää.

Aamulla tulimme kouluun ihan normaalisti (eli siis 9:ksi). Koulupäivän jälkeen, noin klo 14, lähdimme Salon Tilausmatkojen bussilla kohti Helsinkiä. Helsingistä lähdimme Viking Mariellalla kohti Tukholmaa siinä viiden kieppeillä. Melkein heti laivaan astuttuamme, oli tarjolla sapuskaa, joka oli tarjolla opiskelijoille. Aterioinnin jälkeen pääsimme vaihtamaan vapaalle, ja ilta kuluikin nauraen ja seurasta nauttien.

Pientä kuvasaldoa Tukholman huonekalumessuilta 😋

Laivan tultua aamulla kymmenen aikaan Tukholman satamaan, kipitimme bussiin, joka vei meidät Tukholman messukeskukseen (paikan oikeaa nimeä en tiedä, mutta uskoisin sen olleen messukeskus) Messuilla saimme viettää aikaa yhteensä neljä (4) tuntia, joten paljoa aikaa ei ollut hukattavaksi. Tukholman huonekalumessuthan eivät ole mikää pieni tapahtuma, toisin kuin Habitare-messut Helsingissä. Tukholmassahan on kaikki hieman isoa, joten myös messut olivat sitä. Näytteilleasettajia oli vaikka ja kuinka paljon. 😄

Lisää saldoa Tukholmasta 😋

Messuilla emme siis ehtineet kauaa olla, koska laiva lähti takaisin Helsinkiin jo puoli viisi (eli 16.30) Laivaan päästyämme söimme taas, jonka jälkeen kävimme tekemässä tuliaisostokset. Kukaanhan ei jaksanut enää valvoa kovinkaan myöhään rankan messupäivän jälkeen, joten kaikki menivät nukkumaan jo ennen 12:sta (kahtatoista). Helsinkiin palasimme aamulla kymmenen aikaan Suomen aikaan, jonka jälkeen palasimme bussilla takaisin Saloon.

Lisää kuvia huonekalumessuilta

Mitä mieltä?

Itse tykkäsin kovasti näistä messuista ja muutenkin tästä matkasta, sillä tällaisillä reissuilla ei tule kovin usein käytyä. Enemmän pidin ehkä itse laivamatkasta, kuin messuista, koska messuilla joutui kävelemään niin paljon. Ensi vuonnahan nämä messut ovat uudestaan, joten eikun sinne vaan, kävelemään ja ihastelemaan uusi, ja hieman vanhojakin, huonekaluja. Suosittelen! 😊